Home / Uncategorized / Update #FEB 2017

Update #FEB 2017

Vandaag is het tijd voor alweer de vierde maandelijkse nieuwsbrief over de voortgang van de nieuwbouw van De Kieviten. We blikken terug op wat er de afgelopen maand is gebeurt en geven een kleine vooruitblik op de volgende maand.

AANZICHT
Een ieder die op de Baron van Nagellstraat rijdt, fietst of loopt kan het niet ontgaan zijn: de nieuwbouw van De Kieviten vordert met de week. Zoals in de vorige nieuwsbrief is aangegeven zouden er in februari veel zichtbare werkzaamheden gaan plaatsvinden. Wat is er allemaal gebeurt?

VLOEREN
De vloer van de begane grond is in de afgelopen periode voorzien van vloerverwarming en is volgestort met beton. De betonnen vloeronderdelen van de eerste verdieping worden vandaag gelegd. Dit is ook te zien op de foto’s waarop een grote kraan de betonnen panelen verplaatst.

METSELWERK
Grote vooruitgang is de start van het metselwerk, het lijmen van de blokken. Zoals ook op de foto’s is te zien zijn muren ontstaan die de ruimtelijke indeling direct zichtbaar maken. Raamkozijnen en deurkozijnen zijn op de begane grondvloer geplaatst. Veel werkzaamheden waren in de afgelopen periode niet zichtbaar. De periode die nu is aangebroken is daarom extra leuk!

In de komende maand maart zal verder worden gegaan met het metselwerk. Als het weer meezit, kunnen er weer veel werkzaamheden worden uitgevoerd. Het gaat nog sneller als er vrijwilligers meehelpen. Bijna elke zaterdag zijn er vrijwilligers aan het helpen. Ook een dagje meehelpen op de bouw? Geef het door!

TIP!
Dan nog even dit: voor een goede ontsluiting van de wijk Holzenbosch wordt een rotonde in de Baron van Nagellstraat aangelegd. Het is de bedoeling dat de bouw van de rotonde in week 11 van start gaat. De aannemer stelt tijdens de bouw van de rotonde een omleidingsroute in.