Home / Nieuws / Update #MAART 2017

Update #MAART 2017

Vandaag is het tijd voor alweer de vijfde maandelijkse nieuwsbrief over de voortgang van de nieuwbouw van De Kieviten. We blikken terug op wat er de afgelopen maand is gebeurt en geven een kleine vooruitblik op de volgende maand.

BOUWTEMPO
De bouw vordert prima. De vorst van de afgelopen periode heeft voor vertraging gezorgd. Doordat nu het lenteweer zijn intrede heeft gemaakt is de achterstand al gedeeltelijk weggewerkt. Daardoor is in de afgelopen maand goed doorgewerkt en ligt het bouwtempo op het gewenste niveau. Mede door de dagelijkse hulp van vrijwilligers en de goede samenwerking met hoofdaannemer C. Leeuwis.

EERSTE VERDIEPING
In de afgelopen maand is de vloer van de eerste verdieping gelegd. Op deze eerste verdieping wordt hard gewerkt om de binnenmuren te lijmen en de buitenmuren op te metselen. Zoals is te zien bestaat de buitenmuur uit een mooie donkerrode steen. Dit geeft het gebouw een chique uitstraling. Verder worden de ruimtes op de eerste verdieping nu ook zichtbaar.

BOUW DAK
De ruimtes op de eerste verdieping bestaan uit kleedruimtes, een bestuurskamer en andere ruimtes.
De lange gang, die loopt van het begin van het complex tot het einde, is duidelijk zichtbaar. Komende maand zal worden begonnen met de bouw van het dak. Hiermee wordt het hoogste punt behaald en tevens een begin gemaakt met de afwerking ervan.

Het bestuur is bezig om te komen met een datum voor de legging van de eerste steen. Nadere informatie volgt!