Home / Nieuws / Update #NOV 2016

Update #NOV 2016

Het startschot van de nieuwbouw heeft geklonken. De eerste zichtbare werkzaamheden zijn uitgevoerd. Wat is er tot nu toe gebeurt? Wat staat ons te wachten? Vanaf nu elk einde van de maand een update van de nieuwbouw. Om jou op de hoogte te houden. Met vandaag dus de start. De nieuwsbrief van november.

Wat is er tot nu toe gebeurt?
Het antwoord op deze vraag is te uitgebreid om alles te benoemen. In opdracht van De Stichting, heeft Wencop Hoveniers twee voetbalvelden aangelegd. Het betreft een hoofdveld en een trainingsveld en het mag genoemd worden: wat liggen beide velden er schitterend bij! Het nodigt uit om bespeeld te worden, maar we moeten nog even wachten.

Achter de schermen is door het bestuur, de stichting en de bouwcommissie hard gewerkt. Dit resulteerde in vele gesprekken met elkaar, de architect en aannemers. Maar ook met de provincie en de gemeente. Bouwtekeningen die bijna wekelijks bijgeschaafd werden. Offertes die werden geschreven en geëvalueerd. Een strijd met continue afwegingen waar kwaliteit versus budget dagelijks de revue passeert.

Echter, we mogen melden dat er na deze voorbereidingen een samenwerkingsverband is ontstaan met een aannemer. Bouwbedrijf C. Leeuwis uit Barneveld zal de bouw gaan uitvoeren! We zijn zeer verheugd en hebben zin om aan de slag te gaan!

Wat staat ons te wachten?
Vorige week is begonnen met de eerste graafwerkzaamheden. Een groot gapend gat ligt te wachten om bewerkt te worden. Binnenkort zal de aannemer het stokje overnemen en beginnen met de fundering en verdere werkzaamheden. De bouwsnelheid is mede afhankelijk van de eventuele komende wintervorst.

Start sloopwerkzaamheden rondweg
Na jarenlang praten, wordt langzaamaan de komst van de westelijke omleiding om Voorthuizen zichtbaar. Dit is de reden waarom De Kieviten moet verhuizen en wordt verplaatst. De provincie Gelderland start komende week met sloopwerkzaamheden. Twee woningen aan de Baron van Nagellstraat 116 (zie afbeelding) en de Verbindingsweg 28 gaan tegen de vlakte. Hierdoor is het van belang dat de nieuwbouw van De Kieviten nu daadwerkelijk begint.

We doen een beroep op de werving van vrijwilligers.
Ben jij handig met werkzaamheden in de bouw of lijkt het je leuk je steentje bij te dragen op welke manier dan ook? Geef dit aan!
In de kantine hangt een lijst om je aan te melden.
Mailen kan natuurlijk ook naar het bestuur.
Uiteindelijk bouwen we aan een club voor ons allen!