Home / Nieuws / Update #DEC 2016

Update #DEC 2016

Vandaag is het tijd voor de tweede maandelijkse nieuwsbrief over de voortgang van de nieuwbouw van De Kieviten. We blikken terug op wat er de afgelopen maand is gebeurt en geven een kleine vooruitblik op de volgende maand.

UIT DE GROND!
Het is zover we zijn zo goed als uit de grond! In december is begonnen met de aanleg van de fundering. Een houten bekisting is volgestort met beton waarop alvast de buitenmuren zijn gemetseld. Het grondwerk is aangevuld buitenom, het buitenriool voor de afvoer van grondwater is losgekoppeld en de vloerbalken worden nog voor de jaarwisseling gelegd. Dat betekent dat we goed opweg zijn!
Mede dankzij de steun van veel vrijwilligers die dagelijks op de bouwplaats letterlijk hun steentje bijdragen zijn we al zover.

BOUWBORD
Begin december is op het bouwbord komen te zien met welke bedrijven (onderaannemers) we samenwerken.
Van boven naar beneden is te zien: Opdrachtgever: Stichting Accommodatie de Kieviten, Aanleg velden: Wencop Hoveniers (Barneveld), Bouwbedrijf: C. Leeuwis (Barneveld), Elektrotechniek: Van Ee (Kootwijkerbroek), Installatiewerken: Melissen (Barneveld), Grondwerk: Van Donkersgoed (Voorthuizen). De samenwerking verloopt tot nu fantastisch en alle bedrijven streven naar het realiseren van een mooie voetbalvereniging in Voorthuizen!

Volgende maand zal verder worden gewerkt aan het realiseren van de begane grondvloer.
Er wordt een begin gemaakt aan het stalen frame. Hierdoor zullen de contouren van het hele complex direct goed zichtbaar worden! Nieuwsgierig geworden? Houd de update van volgende maand in de gaten en kom eens een dag helpen op de bouwplaats!